Traditionele klederdracht, kruiden en massage - Reisverslag uit Dambulla, Sri Lanka van Dafne Swinkels - WaarBenJij.nu Traditionele klederdracht, kruiden en massage - Reisverslag uit Dambulla, Sri Lanka van Dafne Swinkels - WaarBenJij.nu

Traditionele klederdracht, kruiden en massage

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Dafne

31 Juli 2016 | Sri Lanka, Dambulla

Zoals elke morgen doet gids Allen voor vertrek een schietgebedje in de auto. Allen is katholiek, een relatief kleine geloofsgemeenschap in Sri Lanka. Het boeddhisme is veruit het grootste en daarnaast zijn er ook veel hindoes en moslims. Anders dan in Nederland zijn religie en cultuur nauw met elkaar verweven. Onderweg naar Dambulla stopten we bij een kledingzaak waar het hele gezin getooid werd in een sarong. Tijd voor een kiekje op zijn Volendams. Kunnen de Sri Lankezen ook eens lachen om 'hollandse Chinezen'. Na de verkleedpartij hebben we de grottentempel van Boeddha bezocht in Dambulla. Elke plaats heeft zo zijn eigen tempel, maar deze was toch uniek verwerkt in de rotsachtige omgeving. In elk van de vier grotten waren tientallen beelden van boeddha te zien en prachtige fresco's over de hele rotswand. Wederom troffen we talloze gelovige Sri Lankezen met lotusbloemen ,en andere offers. Na de lunch volgde een rondleiding in een demotuin van lokale specerijen en kruiden. Toch leuk om te zien hoe vanille, comora, koffie, ananas, kaneel, peper, cacao, aloe vera, sandelhoutolie etc. worden geteeld. Dafne riep snel 'ja' toen de toch wel knappe gids Raemon vroeg om een vrijwilliger voor een gezichtsmassage met aloe vera en een druppel sandelhoutolie. Het resultaat is 'verbluffend' (zie foto). En nu zijn we te gast in een koloniaal hotel in Kandy dat stamt uit de tijd van het Britse koloniale rijk. We verbliven hier drie nachten dus over Kandy later meer.

• 31 Juli 2016 - 10:46

Rida:

En Dafne... hoe voelde het?

• 31 Juli 2016 - 15:28

Marion De Koning:

hahahaha hoop graag foto's te zien van jullie Swinkeltjes in klederdracht mogen jullie die van ons ook zien.

• 31 Juli 2016 - 15:34

Dafne:

Heer-lijk, tante Rida.

• 02 Augustus 2016 - 14:55

Miranda:

Staat jullie superrrrr!! (ja, ook Han :) )

• 04 Augustus 2016 - 07:19

Arian:

Geweldig om jullie op deze reis te volgen. Wat een verhalen en wat een prachtige foto's. Geniet er samen van. Indrukwekkend!