Route del sol - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Dafne Swinkels - WaarBenJij.nu Route del sol - Reisverslag uit Mirissa South, Sri Lanka van Dafne Swinkels - WaarBenJij.nu

Route del sol

Door: Han

Blijf op de hoogte en volg Dafne

06 Augustus 2016 | Sri Lanka, Mirissa South

Genietend van het uitzicht op de Indische  oceaan (Sri Lanka Ocean volgens Allen) denk ik terug aan de dag van vandaag. Nog nagenietend van de safari naar Yala nationale park met als hoogtepunt de 'vangst' van de lippenbeer gingen we op weg naar Merissa; een badplaats op het zuidelijkste puntje van Sri Lanka. Onderweg hebben wel nog enkele stops gemaakt o.a. om een foto te maken van zoutwinning uit zeewater. Het werk wordt gedaan onder de bloedhete zon  en vraagt veel van de arbeiders. Allen laat ons zo nu en dan proeven van lokaal fruit en vandaag de King kokosnoot. Eerst het kokoswater proeven en daarna het melkachtige vlies wat we allemaal kennen van bounty. Elke streek heeft zijn specialiteit en in het zuiden is dat een soort yoghurt gemaakt van de melk van waterbuffels. Langs de weg het ene na het andere kraampje met stapels schaaltjes 'curd' en zo nu en dan een kudde waterbuffels. Een vast ritueel wordt het kopen van loten, waar Carmen een 'partner in crime' is van Allen. Vandaag heeft ze er zelf gekocht en wie weet wint ze..... Och ja, laten we vooral genieten van de azuurblauwe oceaan en de parelige stranden in het zuiden van Sri Lanka. Ayubowan van de Swinkeltjes!