Weer op safari! - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Dafne Swinkels - WaarBenJij.nu Weer op safari! - Reisverslag uit Tissamaharama, Sri Lanka van Dafne Swinkels - WaarBenJij.nu

Weer op safari!

Door: Suze

Blijf op de hoogte en volg Dafne

06 Augustus 2016 | Sri Lanka, Tissamaharama

Nu dat Dafne en Carmen zijn geweest dacht ik dat het mijn tijd weer eens wordt om iets te schrijven (echt vrijwillig!;) Na een nachtje slapen in de jungle werden we fluitend wakker gemaakt door de vogeltjes en door de rivier...nee dus. Om 8 uur stond mama al vrolijk te kloppen aan de deur voor het ontbijt. Na chagerijnig nog een keer om te draaien moesten we daarna toch wel echt ons bed uit. Na het ontbijt en het ritje in de kabelbaan en in de jeep reden we weer verder in ons vertrouwde busje. Voor de lunch gingen we nog even naar een pottenfabriek(je) van een familie met een kleine demonstratie. Na de lunch gingen we niet zoals gepland maar op safari in Yala! In een jeep met z'n allen en Allen (onze gids :)) Na olifanten, krokodillen, magoes, apen, waterbuffels, hertjes en heel veel vogels te hebben gezien gingen we richting de uitgang van het park. Jammer dat we de luipaard en de lippenbeer (blijkbaar niet altijd te zien) niet gezien hadden. Toen ik bijna in slaap duzzelde, werd ik geschrokken wakker door Dafne "Beer, beer, beer!" En ja hoor net voor de uitgang hadden we een klein gaatje tussen de bosjes een beer zien oversteken! (Als je ons niet gelooft check de foto ;)) Toen andere jeeps kwamen was de beer weg, we gingen als de lucky swinkeltjes uit het park! Nu zijn we in het hotel en gaan morgen op weg naar het zuidelijkste puntje van Sri Lanka!

Weltrusten allemaal!
Groetjes Suze

• 06 Augustus 2016 - 15:09

Gerda:

Hoi Swinkeltjes!
    Wat geniet ik van jullie verslagen, leuk geschreven meiden(en Han)!
    Is de lipponbeer door Marjan gefotografeerd, of was ze er te laat voor?
    Leuke foto's Marjan!
    Wat lekker ,die massage's die jullie ontvingen.
    Blijf jullie volgen, geniet er samen van!
    liefs,t Gerda

• 06 Augustus 2016 - 15:23

Mark:

Hey lucky buurtjes
    Dat is nog eens een mooie bonus om een safari mee af te sluiten. ik zie het helemaal voor me! Nooit geweten dat ik naast echte natuurspotters woon :) .
    groetjes, Mark

• 08 Augustus 2016 - 05:16

Joyce En Marco:

Wat gaaf dat jullie een beer hebben gezien!!! Wij helaas niet, maar wel een luipaard! :o
    We zitten nu in Unawatuna voor 2 nachten.

Veel plezier nog!!