Een lokale tocht in Habarana - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van Dafne Swinkels - WaarBenJij.nu Een lokale tocht in Habarana - Reisverslag uit Habarana, Sri Lanka van Dafne Swinkels - WaarBenJij.nu

Een lokale tocht in Habarana

Door: Carmen

Blijf op de hoogte en volg Dafne

28 Juli 2016 | Sri Lanka, Habarana

Vanmorgen stond er weer een bezoekje aan een boeddha op het programma. En wat voor eentje... Liefst 12 meter hoog uitgehouwen uit een groot rotsblok. De groo tste boedha in Sri Lanka (in Aukana). We hadden een praatje gemaakt met een monnik, die al sinds zijn 9e is ingetreden als monnik. Toen we net richting de uitgang liepen werden we onverwachts uitgenodigd voor een kopje thee. Hij liet een aantal foto's zien en vertelde meer over zijn leven als monnik. In de middag was het tijd voor onze lokale tocht in Habarana. Dat hield in van te voren een lunch met lokale gerechten geserveerd op een blad van een waterlelie. Vervolgens een tocht met verschillende vervoersmiddelen. We begonnen de tocht met een jeep, vervolgens reden we met de ossekar richting het water waar we met een dubbele kano een stuk over het water roeide. Onderweg zijn we gestopt voor een bezoek aan een klein dorpje. Daar hebben we lokale gerechtjes geproefd, en thee uit een halve kokosnoot gedronken. Later mochten we zelf nog even over het water roeien. Door het teamwork van papa en mij hebben we de kano aangemeerd op land. Vervolgens reden we met de tuktuk terug naar onze chauffeur voor de trip naar het hotel. Want morgen moeten we weer fit zijn voor.. dat lezen jullie morgen wel ;)

Groetjes Carmen (en de rest)

• 28 Juli 2016 - 19:31

Mark:

Hey buurtjes
    leuk te lezen dat jullie helemaal ondergedompeld zijn in de lokale cultuur. Niemand achtergebleven in het klooster? :)

groetjes, M&M

• 29 Juli 2016 - 07:50

Han:

Hoi buurtjes,
    De Turkse barbier in Boxtel heeft er bij mijn laatste knipbeurt nog net voldoende haartjes laten staan dat ik niet mijn intrede mocht doen als Boeddha monnik. Helaas, het anderen voor me laten werken sprak me wel aan. Groetjes, buurtjes 9

• 29 Juli 2016 - 15:15

Marion De Koning:

Wat ontzettend leuk om jullie reis op deze manier te mogen volgen. Er komen veel herinneringen boven en herkennen jullie ervaringen en bezienswaardigheden. Geniet ervan want de tijd vliegt voorbij.

Groetjes Jan, Marion, Heleen en Marnix

Tags: Boedha, lokaal