Op bezoek bij de olifanten - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Dafne Swinkels - WaarBenJij.nu Op bezoek bij de olifanten - Reisverslag uit Anuradhapura, Sri Lanka van Dafne Swinkels - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij de olifanten

Door: Suze

Blijf op de hoogte en volg Dafne

26 Juli 2016 | Sri Lanka, Anuradhapura

Vroeg uit bed en ontbijten in de auto gingen we op weg naar onze volgende bestemming. Een weeshuis voor olifanten. Olifanten worden daar opgevangen omdat ze zijn verlaten door hun kudde en dood zouden gaan als ze niet werden opgevangen. Ze hadden een super groot gebied waar ze mogen verblijfen ongeveer 5 jaar of langer. Het was heel erg apart dat je gewoon daarbinnen mocht en dan staat er plotseling 3 meter een olifant voor je! Daana gingen we vlak daarbij naar een grotr rivier. Daar
worden de olifanten twee keer per dag naar toe gebracht om af te koelen en sommige olifanten werden gescrubd in het water met de schaal van cocosnoten door de verzorgers. Echt wilde olifanten zijn het eigenlijk niet meer, jammer genoeg. Na het bezoek aan de olifanten gingen we op weg naar ons hotel maar daar tussen een stop bij een theefabriek en om te lunchen. Na ongeveer 4 uur rijden kwamen we aan in het mooie hotel Heritage in Anuradhapura. Na een klein dutje doen nog even wat eten en dan naar de lobby voor de social media ;) Nu nog even chillen en dan gaan slapen voor de religeuze dag van morgen!

Slaap lekker allemaal!
Groetjes, Suze

• 26 Juli 2016 - 22:40

Rida:

Leuk als ieder om de beurt een berichtje schrijft!
    He wat deden die monniken bij de olifanten?
    En jullie hebben geen olifanten mogen berijden of wassen.?
    Welterusten!
    De Kammetjes.

• 27 Juli 2016 - 13:16

Anneke En Henk & Henry :

Leuk alvast jullie verslag te lezen. Wij gaan over een kleine maand ook die kant uit. Reizen met FOX. Met zijn drieën. Een prive rondreis van 3 weken. Reizen jullie ook met FOX?

• 27 Juli 2016 - 16:03

Han Swinkels:

Anneke, Henk & Henry, wij reizen privé met 333Travel. We hebben FOX reizen wel onderweg gezien. Han